۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

دامهای شیطان رجیم




دامهای شیطان رجیم

شیطان رجیم از جنس جن است و از آتش خلق شده است و قبل از اینکه از بهشت رانده شود خدا را بسیار عبادت می کرد به همین دلیل عزازیل نام گرفت.حضرت علی علیه السلام فرمودند: شیطان هفتاد هزار سال خدا را عبادت کرد و فقط یک نماز دورکعتی او چهار هزار سال طول می کشید.وقتی خدا انسان را از خاک آفرید و در آن روح دمید به تمام ملائکه دستور داد که بر آدم سجده کنند و همه سجده کردند به غیر از ابلیس شیطان، که به خدا گفت: من هفتاد هزار سال تو را عبادت کرده ام و خودت فرموده ای که هر کسی مرا عبادت کندعبادتش را بی نتیجه نمی گذارم و عوضش را به او می دهم.
خداوند فرمودند:هر چه می خواهی در دنیابه تو عطامی کنم.شیطان گفت:
اول اینکه: اجازه بدهی تا قیامت زنده بمانم.خداوندفرمودند:تا آن رو زتو را مهلت می دهم.
دوم اینکه: در مقابل هریک از فرزندان آدم دوفرزند به من عطاکنی که برای هریک از اولاد آدم دو فرزند را مسلط کنم و آن ها را به گمراهی بکشانند.خداوند باز هم قبول کرد.
سوم اینکه: از تومی خواهم مرادر بدن اولادآدم همچون خون جریان دهی که از هر جای بدن بتوانم او را به معصیت بکشانم.
چهارم اینکه: می خواهم اولاد آدم ما را نبینندولی ما آن ها را ببینیم.
پنجم اینکه: می خواهم به من قدرتی دهی که به هر شکلی که می خواهم در آیم و هرکجا که می خواهم بروم.
ششم اینکه: می خواهم تا دم مرگ پیش اولاد آدم باشم.(یعنی حتی وقتی حضرت ملک الموت برای قبض روح به سراغ انسان می آید،شیطان هم حاضر می شود و انسان را وسوسه می کند.)امام محمد باقرعلیه السلام فرمودند:هنگامی که انسان در حال جان کندن است،خیلی تشنه می شود و در آن هنگام شیطان با یک لیوان آب می آید و می گوید اگر بر من سجده کنی و کافر شوی این آب را به تو می دهم وقتی ناامید می شود شیطان آب را می ریزد.و می گوید من از توبیزارم و می رود.
هفتم اینکه:از تو می خواهم که مرا بر سینه اولاد آدم مسلط گردانی تا او را وسوسه کنم خداوند در پایان می فرمایند تمام خواسته هایت رابرآورده می کنم ولی هر کس پیرو تو باشد او را باتو به جهنم می فرستم.
بعد شیطان می گوید:ای خدا به عزت و جلالت قسم که همه انسان ها را گمراه می کنم مگر عده معدودی که بنده خاص تو هستند.سپس گفت حالا که مرا بیرون می کنی جایی برای زندگی کردنم معین کن.خداوند فرمودند:تو را در حمام ها و هر کجا که محل رفت و آمد مردم است قرار داده ام.شیطان گفت: غذای من چه باشد؟خداوند فرمودند:سر هر سفره ای که نام من(بسم ا... الرحمن الرحیم) برده نشود بنشین با آن ها که همچون حیوان گرسنه هستند غذابخور.
حضرت امام محمدباقرعلیه السلام در این باره می فرمایند:اگر اول غذایادتان رفت بسم ا... بگوییدآخر غذا بگویید تا شیطان هر چه خورده برگرداند.بعد شیطان گفت: که من احتیاج به آب دارم.خداوند فرمودند:آب تو شراب و هر چه مست کننده باشد.بعد گفت:برای من کتابی قرار بده.خداوند فرمودند:کتاب تو وشم(خال کوبی ها و کتابهای سحروجادو)،اولین کسی که سحر و جادو را به انسان آموخت شیطان بود.بعد شیطان گفت:برای من حدیثی قرار بده، خداوند فرمود:حدیث تو دروغ است.
بعد گفت برای من دام و وسیله شکار قرار بده،خداوند فرمودند:زنان را وسیله صید و به دام انداختن مردان قراردادم.......
روزی حضرت محمد صل ا... علیه و ال وسلم شیطان را حاضردر مسجدالحرام دید پیش او رفت و به او گفتند:ای ملعون چراناراحتی؟شیطان گفت:ازدست تو و امت تو ناراحتم.حضرت فرمودند چرا از من ناراحتی؟شیطان گفت:که چون این همه تلاش می کنم که مردم را گمراه کنم ولی تو در قیامت از آن ها شفاعت می کنی و تمام زحمات مرا به هدر می دهی به همین خاطر با تو دشمنم حضرت فرمودند:از امتم چرا ناراحتی؟شیطان گفت: امت تو خصوصیاتی دارند که امت های دیگر ندارند.
اول اینکه: وقتی به هم می رسند سلام می کنند(سلام) اسم خداست و من از این اسم می ترسم.
دوم اینکه:وقتی همدیگر را می بینند به یکدیگر(دست) می دهند و تا دستهایشان از هم در نیامده گناهانشان بخشیده می شود.
سوم اینکه:وقتی می خواهند غذا بخورند(بسم ا...) می گویند و من دیگر نمی توانم غذا بخورم و گرسنه می مانم.
چهارم اینکه:بعد از غذا خوردن(الحمدا...)می گویند.
پنجم اینکه:وقتی اسم تو می آید بلندبلند(صلوات) ختم می کنند و آنقدر ثواب آن زیاد است که من فرار می کنم.
ششم اینکه:وقتی می خواهند کاری بکنند(ان شاءا...)می گویند و من دیگر نمی توانم در آن کار دخالت کنم و آن ها را بر هم زنم.
هفتم اینکه:صدقه می دهند و وقتی که(صدقه) می دهند هم گناهانشان آمرزیده می شود و هم هفتاد نوع بلا را از خود دور می کنند و به همین دلیل حضرت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی صل ا ... علیه و آل وسلم فرمودند:وقتی انسان دستش رادر جیبش می کند تا صدقه بدهد هفتاد شیطان دست او را می گیرندتا او را منصرف کنند.
هشتم اینکه: قرآن می خوانند و در خانه ای که (قرآن)خوانده می شود دیگر جایی برای من نمی ماند.چون در آن خانه ملائکه رفت و آمد می کنند.
نهم اینکه: مرا زیاد لعنت می کنند و باهر(لعنت)یک زخم بربدنم می افتد.وتازمانی که آن شخص را به گمراهی نکشانم آنها خوب نمی شود.
دهم اینکه:هنگامی که گناه می کنند سریع(توبه) می کند و زحمات مرابه هدر می دهند.
یازدهم اینکه: عطسه که می کنند(الحمدا...) می گویند،حضرت فرمودند:عطسه از طرف خداوند و خمیازه از طرف شیطان است و وقتی عطسه می کنید باید الحمدا... بگویید.
وقتی انسان نماز خواند شیطان از او دور می شود به خصوص اگر سجده نماز طولانی باشد شیطان از روی ناراحتی فریاد می کشد.
رئیس تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:هر کس نماز نخواند از شیطان پست تر است.چون شیطان یک خطا کرد و آن هم اینکه بر آدم سجده نکرد ولی انسان اگر نماز نخواند برای خدا سجده نمی کند.حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آل و سلم فرمودند:مجوز عبور از پل صراط نماز است و فرمودند اگر نماز مومن قبول شود:بقیه اعمال او نیز قبول درگاه الهی می باشد.در نمازها نماز صبح خیلی سفارش شده است و دلیل آن این است که در هنگام شب فرشتگان شب پیش انسان هستند و اعمال شب را می نویسند و هنگامی که اذان صبح را می دهند فرشتگان شب می روند و جای خود را به فرشتگان روز می دهند.پس اگر نماز صبح را بخوانیم در دوپرونده ثبت می شود و آخرین عمل که همین نماز صبح است را فرشته گان می نویسند و اولین چیزی که در پرونده صبح ثبت می شود همان نماز صبح است.
همچنین از حضرت امام جعفرصادق علیه السلام منقول است:که از صفات مومن این است که(بسم ا... الرحمن الرحیم)را در نماز بلند بگوید و هر کس بعد از تکبیر نماز قبل از شروع حمد(اعوذبا...من الشیطان الرجیم) را بگوید به اندازه هر مویی که در بدن اوست هزار حسنه برای او می نویسند.
حضرت محمد صل ا... علیه و آل و سلم می فرمایند:هر کس بعد از نماز تسبیحات بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام ا... علیه (34 ا... اکبر-33 الحمدا...-34 سبحان ا...) را بگوید به خصوص اگر با انگشتان بشمارد همان دست هایش او را در روز قیامت شفاعت می کند.
برای سلامتی امام زمان(عج) صلوات
التماس دعا برای شفای تمام بیماران(سرطانی)









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر